Zakres działania działania samodzielnego stanowiska ds. koordynowania funduszy zewnętrznych:
1. Diagnozowanie potrzeb, inicjowanie oraz koordynowanie działań pomiędzy wydziałami Urzędu Miasta, miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania projektów i ich realizacji.
2. Bieżące monitorowanie działań zewnętrznych i dostępności funduszy umożliwiających pozyskiwanie środków pozabudżetowych z funduszy krajowych i zagranicznych w tym z Unii Europejskiej.
3. Analiza możliwości finansowania projektów z programów europejskich i pozaeuropejskich.
4. Pozyskiwanie i gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków, w tym danych charakteryzujących społeczno-gospodarczy rozwój miasta, danych dotyczących budżetu, projektów inwestycyjnych.
5. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych i koordynowanie ich bieżącej obsługi.
6. Bieżąca obsługa administracyjna projektu pod względem przepływu dokumentów.
7. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych i prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy, przygotowania wniosku do rozliczenia, prowadzenie projektu, dokumentacji finansowo – rozliczeniowej w zakresie pozyskiwanych środków, w tym przygotowywanie sprawozdań, wniosków o płatność, harmonogramów płatności i rozliczeń, rozliczanie projektów.
8. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, administracją rządową, uczelniami wyższymi oraz innymi instytucjami w zakresie wspólnych inicjatyw dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych.
9. Pomoc merytoryczna dla miejskich jednostek organizacyjnych zakresie przygotowywania wniosków o fundusze zewnętrzne.
10. Współorganizowanie szkoleń w zakresie tematyki związanej z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych.
11. Udzielanie informacji dotyczących możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych.